Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 30.04.2024.
 
Pēc patosa pilnām runām un svinībām valsts proklamēšanas 90.gadadienā, šajā svētku laikā gan izskanot arī smeldzīgām domām, Latvija atgriežas ikdienas dzīvē. Kādi ir vai kādiem jābūt valsts un tās tautas mērķiem, savā valstī un globalizētajā pasaulē, kādām jābūt vēstures mācībām un kādi ir labākas nākotnes kritēriji - šie jautājumi, gan racionālās, gan idejiskās kategorijās, ir šīs nedēļas „Kas notiek Latvijā?” debašu temats.
1-20 ; 21-40 ; 41-43 ;
Bigucis    22:49  |  19.11.2008.

Par ko vispār bija diskusija? Vienīgais, kas kaut ko sakarīgu varēja pateikt bija tas vecais onka. Kādas šprotes dēļ tur bija atnācis tas briļļainais krievu žurnālists? 18.novembris viņam neesot svētki, baigi forši, ka krievi visur stumj savus karogus. 

bū    23:00  |  19.11.2008.

Ļoti interesanti, ļoti saturīgi un ļoti aktuāli. Nu... vienkārši superīgi izdvies raidījums. Paldies! Gombergs, par lielu pārsteigumu, bija lielisks. Kas to būtu domājis? Re, ko dara stereotipi, jo iespaids par viņu bija radies pilnīgi negatīvs. Un vēl. Vairāk pozitīvas informācijas - tas ir tieši tas, kas mums šodien ir nepieciešams. Vaimanologus - ziepēs!!! :) 

džo    23:00  |  19.11.2008.

Tāda čomīga pārraide. Nedaudz izplūdusi gan. Ja mērķis bija tā starp draugiem krogā pārrunāt "kas ir valsts?", kur Pēteris ir tik pat gudris kā Jānis, tad mērķis sasniegts. Vajadzēja tomēr vismaz vienu viesi ar daudzmaz sakārtotāku skatienu uz raidījuma tematiku. 

bū    23:05  |  19.11.2008.

... Mēs šai valsti varam visu! Ieliksim šo sajūtu pudelē un pārdosim... :))))) 

Priors    23:38  |  19.11.2008.

Manuprāt, ļoti veiksmīga diskusija. Piekrītu tiem, kas saka, ka vairāk bija riņķī un apkārt, ne konkrēti. Bet pa starpu pazibēja arī ļoti vērā ņemamas domas un viedokļi. Tiem, kas kārtējo reizi visu noliek, man ir bēdīga ziņa. Tas tikai nozīmē, ka esat no tiem, kas gaida, kad visu gatavu noliks priekšā. Bet tā jau nekad nebūs. Jāmācās izlobīt racionālo kodolu arī tajos viedokļos, kas ir pretēji vai slikti formulēti. Galu beigās, kāda jēga, ja augsti skolots politiķis noskaita savu skaitāmpantu, bet pats nespēj izskaidrot, kā tas sasaucas ar reālo pasauli? 

kika:    00:08  |  20.11.2008.

ļoti patika- brīva, feina atmosfēra...priecēja, ka tomēr esam pozitīvi optimisti neraugoties ne uz ko;-) un pats galvenais- sajūta, Jaunā paaudze būs daudz spējīgāka, kosmopolītiskāka, varošāka, eiropeiskāka- modernāka!!! protams, tagad jau arī ir prieks, kā viens kungs minēja- esam kā diena pret nakti ar plašo krievzemi...mēs esam EU:-)) un par to ir gandarījums milzīgs!!! tā kā latvieši uz priekšu- galvenais jau jaunie, gudrie, izglītotie studenti- kopā mēs esam spēks un kopā mēs varam daudz!!!!( pēc gadiem 20 būsim super attīstīta EU valsts ) Dievs svētī Latviju un Latviešus!!!! Par Latviju for ever:-)) 

es    10:01  |  20.11.2008.

Piekrītu, ka valstij jānodrošina taisnīga tiesa un jāaizsargā savi pilsoņi. Bet mūsu "politiķi" samazinās policijas štatu vienības. Pēc kā tas izskatās? Vai viņi ir ko mācījušies par valsti un tās funkcijām....????? 

Antra    10:40  |  20.11.2008.

Neredzēju visu pārraidi - skatīšos šodien atkārtojumu, bet no fragmentiem man patika tas, ko teica Gomberga kungs par valsts nozīmību - ja pilsoņi nezin, kā sauc viņu valsts vadītāju, tātad viss ir kārtībā. Vēl patika atziņa (neatminos, kurš teica), ka nav jau atšķirības, kas diktē noteikumus - agrāk bija PSRS, tagad ES, bet vēži tak tie paši! It kā jau dīvaini ir, ja vienam visi paziņas balsoja PRET, otram tāpat, es un mani paziņas visi PRET iestāju ES, tomēr tus esam gan, lai gan mūsu jau nav nemaz tik daudz... Ļoti gribējās iebilst tam dvēseļu ganam, kā arī te kādam komentētājam par to latvietību, kā tādu. Reiz jau mums kāds lika mīlēt šo valsti, un uzreiz radās pretarguments - es mīlu šo ZEMI (Tēvzemi, Dzimteni), bet nemīlu šo valsti. Tas ķīnietis, kurš te ieradies, tāpat nav nekāds Ķīnas patriots, pēc viņu domām, jo taču ienākumus sūta prom, cenšoties te netērēt... Un Īrijas latvietis uztur savu ģimeni šeit, kuri šeit tērē līdzekļus. Un šajā nozīmē viņš ir vairāk patriots part to, kurš pieļāvis zemes izpārdošanu nezin kam, sagrāvis lauksaimniecību, rūpniecību, iztirgojis visu, kas vien šeit ir, tikai lai iedzīvotos. Vai labāk būtu, ja pa grāvmalēm mētātos nodzērušies bezdarbnieki, cietumi vēl vairāk pildītos ar noziedzniekiem, pieaugtu pašnāvnieku skaits??? Un tās ģimenes vienlīdz izjukušas ir gan aizbraucējiem, gan palicējiem, tas mazāk ir saistīts ar valstiskumu, vairāk ar pašu cilvēku kā personību ar noteiktu vērtību sistēmu... 

zobgale    10:51  |  20.11.2008.

Arī es pievienojos šeit jau dažu teiktajam - izlasot Jāņa šīs diskusijas pieteikumu, arī es ar diezgan lielu skepsi lēmu paskatīties (jo gribēju uzmest aci, lai redzētu, kāds īsti izskatās, kā "uzvedas" Gombergs... Neko, nav ne vainas! :) ). Tomēr - arī man diskusija pat ļoti patika! Ar uzmanību noskatījos un noklausījos no sākuma līdz beigām. Ar visu to, ka brīžiem tā patiesi paplūda. Bet - tajā bija dažas tik lieliskas pērles, jau te minēja vienu Rubesas: "... mēs visu varam - ieliksim šo sajūtu pudelē un pārdosim". Un par krievu un latviešu izšķiršanu jau skolas solā un tad dumo brīnīšanos, ka vēlāk tā arī šīs divas sabiedrības daļas aiziet dzīvē šķirti, naidīgumam tikai pieaugot - arī ar šo patiesības pērli Rubesa izcēlās. :) Bet man patika arī Petrenko paustais - ka mēs vispār, kā sabiedrība, esam nesaprotami iecietīgi pret nejēdzībām. Pilnīgi atbalstu puiša ideju, ka ir jāmudina sabiedrība iet un konfliktēt, diksutēt, nevis gļēvi tikai pa kaktiem kurnēt. Jo īstais kauns patiesi ir redzēt nejēdzības, bet neko nedarīt - nekonfliktēt, neskaidroties, nepacīnīties. Un Ķīļa pērle - ka ir jāveicina cilvēkos jau zemākajā līmenī vēlme un cilvēku iespējas līdzdarboties, piemēram, pašvaldību budžetu vētīšanā un pieņemšanā. Vienkārši super! Es PAR ar visām četrām par šo ideju! Tāpēc jau kuļamies kā pliki pa nātrēm, ka jau zemākajā pašpārvaldes līmenī paši esam kūtri, pat noziedzīgi vienaldzīgi, nevis prasīgi! Tāpēc jau arī nosacīti "augstajā" - valsts pašpārvaldes līmenī esam nevarīgi. Jo "labais tonis" mums skaitās - vienaldzība! Neatbildēšana. Ne par ko. Un ne uz ko. Ne uz jautājumiem. Ne uz lūgumiem... Jā, Jāni, šis pēdējais ir kniebieniņš arī TAVOS "mīkstumos"! :P Te jau tā sāls, ka neesam paši sevī, iekšēji - kā cilvēki brīvi, t.i., neesam tikuši vaļā no padlaiku "tradīcijas" - slēpt no visiem savas patiesās domas, slēpt savu patieso reakciju, slēpt savas patiesās vēlmes, izjūtas, u.tml. Tad mēs vairākus desmitus gadu "mācījāmies" izlikties vienaldzīgi - jo tā bija drošāk! Jo tā drošāk bija izdzīvot, "nedabūt pa galvu", nenokļūt "kaut kur labi dziļi, tālu, u.t.t." Un, lai gan iekārta, pamattiesības un brīvības mums tagad ir atkal atdotas (nu jau 20 gadus), tomēr mēs patiesi, kā vairāki diskusijas dalībnieki vienojās ap šo domu: "mēs jau nemaz nezinām, ko iesākt ar šo mūsu atgūto brīvību..." Te jau tā bēda! Ka aizvien, pēc inerces, mūsos "sēž iekšā" - strīdēties ir kauns, iet un darīt pašam, saukt citus līdz - tas ir kauns; celties pašam un izrādīt savu iniciatīvu - tas ir uzbāzīgi; "ko - izrādīt, ka man nav vienalga?! Ko citi par mani padomās!"; "Ko ta` nu es, es labāk paklusēšu!" - jo "klusēt taču ir zelts"! U.tml. Mantkārīgie mēs - zeltu vien kārojam... Bet no reālas dzīves - ar kritumiem un pacēlumiem - mums ir bail! Loģiski, ja kaut ko ej un dari, ja ej un konfliktē, ja ej un iesaisties kaut kur - tikai loģiski, ka tu apdauzīsies, tikai loģiski, ka gursi, tikai loģiski, ka savureiz arī tev pa aci kāds iedos, ne tikai tu pa mutēm nejēgām vien krausi, tikai loģiski, ka kaut ko arī zaudēsi - bet neko nezaudējot, neko nevar taču iegūt! Un, lūk, no šā - no aktīvas katram savas dzīves izdzīvošanas - ir mums bail! Masveidīgi. Kā sabiedrībai. Mūsu, kā tautas, streļķu, u.tml. varonīgums, bezbailīguma trakulīgums laikam mūsos ir izdzisis. Jautājums - vai tas zudis mūsos uz neatgriešanos? :) 

zobgale    11:21  |  20.11.2008.

P.S. Kāds jau par šo vakardienas diskusiju izmeta, ka Ķīļa idejas par zemākā līmeņa pašpārvaldē ne-notiekošo patiesībā ir atsevišķu Jāņa raidījumu vērtas - gluži manas domas! Jo Jānis pats jau arī vainīgs: tikai pa "mākoņiem vien, pa mākoņiem vien" - ta` nu visi brīnāmies, ka pamata - ka aktīvas sabiedrības mums nemaz nav! Visa "valsts" mums līdz šim tikai "Rīga un Saeima" un par to, kas notiek "apakšā", reģionu pašpārvaldē - nekur un nekā! Šo, kam patiesībā būtu jābūt mūsu kā valsts pamatam, kur vajadzētu un varētu sabiedrība plaši iesaistīties un attīstīties uz šī kā pamata arī "augstākā" valsts pašpārvalde, to visu neviens lāgā nemaz necilā, nepēta, nediskutē, u.tml. Arī Jānis ne! Riebīgais... "mākoņu" vien stumdītājs! :P :((((( Līdz šim arī Jānis - viens un tas pats, vienas un tās pašas sejas, vieni un tie paši leijerkastu teksti, viena un tā pati "mākoņu" stumdīšana, vienas un tās pašas reakcijas, vienas vienīgas nebūšanas... Piegriezies! Ja godīgi... Lūk, tādus raidījumus kā vakar - lūdzu, Jāni, biežāk, vairāk tādus! Un sāc taču tirpināt visu varas vertikāli - Tev tēmu loks kā paplašināsies, līdz ar to - arī skatītāju loks vērsīsies plašumā. Un tad derēs - reizi pa reizei, pa vidu visam iekšā - arī augstākā līmeņa valsts pašpārvaldes lomu tēlotāji. Tad vairs negarlaikosi... 

:)    14:06  |  20.11.2008.

Vienīga raidījuma jēga bija ilikt Ķīli vidē, kura tas var starot un tēlot specu. Patīkami pārsteidza Baltiņš ar jautājumiem, kurus vajadzēja uzdot pašam Domburam. Paredzami bija tas, ka gan paša vadītaja, gan Baltiņa ierosinājumi padomāt, kāda ir tauta, kas tādu saeimu ievēl, gan par to, vai tauta izvēlēsies pareizos, jaunos politiķus ( un vai vispar ir pazīmēs, ka tie jaunie domās savādāk) palika bez plašāka izvērsuma - nožēlojama prostituēšana un bezatbildība. Gombergs kā ar Krieviju saistīts uzņēmējs, kas neko neražo, tikai pārdod Krievijas preces Latvijā vispār bija simbols Latvijas ekonomikai - citur ražotu preču tālāk pārdošana un patērēšana. 

:)    14:08  |  20.11.2008.

Vienīga raidījuma jēga bija ilikt Ķīli vidē, kura tas var starot un tēlot specu. Patīkami pārsteidza Baltiņš ar jautājumiem, kurus vajadzēja uzdot pašam Domburam. Paredzami bija tas, ka gan paša vadītaja, gan Baltiņa ierosinājumi padomāt, kāda ir tauta, kas tādu saeimu ievēl, gan par to, vai tauta izvēlēsies pareizos, jaunos politiķus ( un vai vispar ir pazīmēs, ka tie jaunie domās savādāk) palika bez plašāka izvērsuma - nožēlojama prostituēšana un bezatbildība. Gombergs kā ar Krieviju saistīts uzņēmējs, kas neko neražo, tikai pārdod Krievijas preces Latvijā vispār bija simbols Latvijas ekonomikai - citur ražotu preču tālāk pārdošana un patērēšana. 

io    14:11  |  20.11.2008.

Lasu sos komentarus un kartigi smejos. Cik liela nopietniba savakusies cilveki un nu spriez - labs, slikts .. kada tur strategija- ir vai nav kas jauns. Ko vel vajadzetu...Un aizmirst, KAS ir kilis - sociologs! Tak nevajag to kompaniju uzskatit par pilnigi stulbiem. Viniem tacu nav svarigi Ko Konkreti kads tur iesaka un cik dzili vai sekli saturiskie ieteikumi. Viniem ir svarigi NOMERIT attieksmes, notestet idejas, parbaudit kadas shemas, ka tas strada. Un jo vairak jandalina jo labak.Ta ir normala, manuprat tiri labi izdevusies provokacija - tests. neaizmirstiet, ka pec pusgada velesanas. Vajadzes kadas idejas. Un kur vel labak ka uzraut notikumu, pec kura cilveki varas - nekadas fokusgrupas nevajag. Nevajag ari atbalstu vai ko tadu. Vajag nemsanos! Jo lielaks jandalins, jo labak. Pasi citigi raksta, nemas, pauz savu skepsi utt. reali naivie cilveki... 

,,,,,    14:12  |  20.11.2008.

... Un slinki kasot padusi babuīna tēviņš pārvietojās uz saulaināku vietiņu, bet mātīte ilgi un dikti šņākuļoja, ieskādama mazuļa pakausi. Taču tracis bija norimis, nekas būtisks nebija mainījies, un viss atkal bija kā vienmēr. 

Svešinieks    14:33  |  20.11.2008.

Par to, ka uz raidījumu esot jāaicina parasti Latvijas pilsoni, tiek runāts un rakstīts jau sen. Politiķi-muldētāji ir tikai šo pilsoņu rīcības sekas. Tāpēc jārunā un jātiek skaidrībā ar īstiem Latvijas nākotnes noteicējiem. Cik tas dīvaini neizklausās, bet tieši Dombura kunga nemitīga ņemšanas ar politiķiem veido viņu Latvijas saimnieku tēlu. Bet ja šie tautas kalpi no raidījuma uz raidījumu ar paštaisnām sejām kult tukšu, pienācis laiks runāt ar viņu darba devējiem. Un, spriežot pēc šī raidījuma, «būs par ko parunāt». Par šo raidījumu var daudz ko uzrakstīt, bet es pievēros tikai aptaujai. Skatītāji sadalījās uz divām pusēm, atbildējot uz jautājumu par Latvijas nākotni, - optimistiem un pesimistiem. Aptaujā ir runa it kā par Latvijas nākotnes prognozi, bet šī prognoze īstenībā paša veido Latvijas nākotni. Tas ir līdzīgi tam, kā futbolistam vai hokejistam pirms mača vaicāt: «Kas šodien uzvarēs?». Ja pats sportists netic, nekas viņam nepalīdzēs. Tā saucamie «optimisti» skatās uz Latvijas nākotni kā uz savu smagu un sarežģītu uzdevumu. «Pesimisti» sēž tribīnēs vai pie televizora un burkšķ par to, cik spēle esot slikta, kaut gan neviens viņiem neliedz iestaties tajā pašiem. Bet pat sliktākais šajā situācijā ir tas, ka paša aptauja provocē cilvēkus, jo tā ielādē zemapziņā domu par Latvijas realitāti, kura var pastāvēt atrauti no tās iedzīvotājiem. 

to :-)    15:12  |  20.11.2008.

Klau, no kurienes Tu, gudriniek, izrāvi, ka Gombergs tikai tirgojas ar Krievijas precēm un neko neražo? Latvijas nekustamie īpašumi nez vai ir Krievijas prece, ar naftas produktiem gan viņš tirgojas, bet vienlaikus, ja kas, Gombergs šogad palaida biodīzeļa rūpnīcu, ko daudzi bāleliņi nejaudā izdarīt... 

zobgale    15:17  |  20.11.2008.

Mūsu Svešinieks dikti atgādina Jevgēniju - gan valoda komentāra tekstā (sekretāre nav bijusi pie rokas :) ), gan izteikti plašā, labi attīstītā asociatīvā domāšana... Jānim, kurš varbūt nesaprot, par ko runāju - par patiesi attīstītu loģisko domāšanu=atjautību cilvēkā. ;) p.s. Ceru, man tiks piedots, ka nevarēju paklusēt un pateicu arī citiem to, ko es redzu. :) 

:)    15:35  |  20.11.2008.

Viens pie tv sēdētajs, kas savlaicīgi gana skaļi būtu burkšķējis par nepieļauajamo kredītu struktūru, būtu izdarījis vairāk laba Latvijai, kā visi raidījuma viesi, LTV un Saeima kopā ņemti. 

zobgale    15:55  |  20.11.2008.

"Nepieļaujamā kredītu struktūra" bija un ir sekas kaut kam daudz nopietnākam... Cēlonis esam mēs. Mēs visi! Tā mums ir mācība - tikai tās dēļ tagad sākam kaut mazliet aizdomāties, kaut mazliet sadzirdēt viens otru, kaut mazliet ieklausīties viens otrā. P.S. Lūk, Tu arī - nevis Tavs paša, nevis Saeimas, ne Jāņa, galu galā ne visas sabiedrības kurlums, t.i., nevis Tu un mēs visi Tavā skatā paši atbildīgi - bet kaut kāds "viens mistisks pie TV sēdētājs, kurš mums laikus neuzmeta atombumbu, lai mēs sadzirdētu viņu"... Piemēram, es teicu savlaicīgi. Starp citu, Šīns teica. Skat, pat SVF esot teicis... Mēģināju skaidrot attiecīgās diskusijās - ka tāda banku tuvredzība pašām bankām un līdz ar to mums visiem beigsies sāpīgi. Zini, jautri, bet Kokins ir viens no tiem "publisko finansu ģēnijiem", kuri gan pirms diviem, gan gada izsmēja visus šos daudzos brīdinājumus par to, ka bankas uzvedas bezatbldīgi un mums visiem par to nāksies smagi samaksāt, ne tikai bankām vien naudas krānus pasaule aizgriezīs... Viņš gan nav vienīgais "smējējs"... Un arī Kalvītis nav vienīgais - kurš šajos skaļajos "publisko finansu ģēnijos" klausīdamies "smēja"... Nu visi maksājam! Mēs bijām kurli paši - tāpēc mums šo mācību vajadzēja. Paši to ar savu augstprātību=kurlumu nopelnījām. Tu arī! Tā ka vainīgo meklē sevī, nevis kādā citā. :( 

Vēlētājs    18:47  |  20.11.2008.

Lai cik tas neliktos jocīgi, TB arī teica. 



1-20 ; 21-40 ; 41-43 ;
Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: