Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 26.04.2024.
 
Ja līdz 10.aprīlim tiks savākti vismaz 149 064 vēlētāju paraksti par likumprojekta "Grozījumi Latvijas Republikas Satversmē" ierosināšanu, tad Latvijas pilsoņu iespēja pašiem kļūt par Saeimas atlaišanas iniciatoriem faktiski būs tikpat reāla kā Latvijas brīvvalsts laikā pirms kara, kad līdzīgs likumprojekts izturēja pat 2.lasījumu. Protams, šis ir tikai viens no soļiem komplicētajā likumdošanas pasākumu ķēdē, kas galu galā Latvijas vēsturē var palikt tikai kā viens no mēģinājumiem padarīt reālāku pašu vēlētāju vēršanos pret Saeimu, kura zaudējusi tautas uzticēšanos. Tomēr arī šo grozījumu pretinieki nevar 100% apgalvot, ka arodbiedrību rosinātais plāns jau pēc 10.aprīļa vairs nebūs aktuāls valsts dienas kārtības jautājums.
1-20 ; 21-24 ;
Ingus    08:51  |  26.03.2008.

Ļoti gaidu šo raidījumu! Gribās dzirdēt, ko tad valdošā koalīcija par šo domā! Jo reāli šī saeima būtu jāatlaiž, jo tādu patvaļu kā šis sasaukums, nav redzēta nekad! Valdības maiņa notika "ķeksīša pēc", jo prakstiski visi vecie vēži palika! Protams uztaisīja modernu rotāciju, veselību samaina ar aizsardzību, lauksaimniecību ar finanšu jomu! Tā tikai notiek pie mums! Zaltlera ievēlēšana nebūt neliecina ka šī saeima ir rīcībspējīga, jo prezidentu ievēl zoodārzā, bet saeimā ir tikai vienīgi un tikai balsošanas mašīna! Joprojām acīmredzami lēmumi tiek pieņemti ārpus saeimas!!! Ir jāpieliek visas pūles LAI ŠO SAEIMU ATLAISTU!!!!!! 

Ingus    08:56  |  26.03.2008.

Ļoti gaidu šo raidījumu! Gribās dzirdēt, ko tad valdošā koalīcija par šo domā! Jo reāli šī saeima būtu jāatlaiž, jo tādu patvaļu kā šis sasaukums, nav redzēta nekad! Valdības maiņa notika "ķeksīša pēc", jo prakstiski visi vecie vēži palika! Protams uztaisīja modernu rotāciju, veselību samaina ar aizsardzību, lauksaimniecību ar finanšu jomu! Tā tikai notiek pie mums! Zaltlera ievēlēšana nebūt neliecina ka šī saeima ir rīcībspējīga, jo prezidentu ievēl zoodārzā, bet saeimā ir tikai vienīgi un tikai balsošanas mašīna! Joprojām acīmredzami lēmumi tiek pieņemti ārpus saeimas!!! Ir jāpieliek visas pūles LAI ŠO SAEIMU ATLAISTU!!!!!! 

muna    10:38  |  26.03.2008.

Esmu pārliecināta, ka, ja suverēnam - Latvijas tautai ir tiesības vēlēt saeimu, tad jābūt tiesībām arī to atlaist. Deputātiem reizi par visām reizēm cieti jāpatur prātā, ka ir jāstrādā tautai, nevis "sacerot un pieņemot likumus" miljonāru un oligarhu labā un kļūstot par balsošanas mašīnu. Deputāti nav nekāda Indijas svētā govs, ar kaut kādu pašu izdomātu "imunitāti". Un vēl, par ko deputāti domā, ja apstiprina amatos "plaša profila traktoristus-mašīnistus", piedodiet, ministrus, kuri var strādāt jebkurā jomā? Piem. Veldre. Pabijis visādos amatos, nu patreiz ir aizsardzības ministrs un lobē armijas "apgādi" ar zirgiem. Nu patiesi, te pat zirgam ir jāsmejas. Un, lūdzu, nevajag visus baidīt, ka nu tik visi skries un to vien darīs, ka prasīs saeimas atlaišanu. Nē. Bet to, ka nākamajās saeimas vēlēšanās balsos daudz pārdomātāk un neuzķersies uz tukšiem solījumiem, to gan droši zinu. Un vēl, ne par tēmu: saprotu, ka zivs pūst no galvas, tāpēc arī "KNL" ir raidījumi pārsvarā par notiekošo Rīgā un ap to. Bet vai kādreiz nevarētu tapt raidījums par provinces lietām, piem. Ventspilī, Liepājā. Par to, cik nesodīti un visai droši rīkojas provincē, gan ar īpašumiem, gan ar zemi, jo "KNL", "De Facto", "Nekā persONīga", kā arī KNABs, VK ir tālu un valda visatļautība. 

guga    15:40  |  26.03.2008.

Piekrītu, ka tautai jābūt iespējai atlaist Saeimu, bet kopumā tas jau daudz ko nemainītu LAtvijas politiskajā virtuvē. Drusku jau pierautos, bet pierastu, jo ja ir nauda, tad jau to muļķa tautu var nopirkt, tikai solam. Jāmaina vēlēšanu sistēma, lai var atsaukt deputātus. Tikai mazākā daļa no deputātiem domā par valsts attīstību, pārējie zīmē likumīgās shēmas, lasi apkāstu valsti. 

Marina    18:50  |  26.03.2008.

Nepiekrītu Saeimas atlaišanai - kārtējā naudas šķiešana. Domājiet, par ko balsot!!! Deputātiem, prezidentiem jāatbild ar savu naudu, ja budžets iet mīnusos - nevis vēl viņiem piešķirt pusmiljonus dzīvokļu remontiem, un uz mūžu valsts apgādību. Monarhu zemē šķiež naudu vienai ģimenei, bet mūsu mazajā valstī tomēr varētu iztikt bez elkdievības, kamēr strādājošie sasniegtu cilvēcīgu līmeni. 

Ādolfs  adolfger@balticom.  19:00  |  26.03.2008.

Parakstu vākšana par iespēju atlaist saeimu ir tikai modinātājzvans bez programas, ko darīt tālāk. Vispirms jāmaina Saeimas vēlēšanu likums,kuru šī Saeima pieņems tikai ar masveidīgu Tautas pieprasījumu, kā Tautas Frontes laikā. Lūk dažas tēzes par izmaiņām Saeimas vēlēšanu likumā. Saeimas deputātu kandidātu sarakstā nepaliek, ja: 1)esi atkarīgs no zināmām azartspēlēm vai narkotikām, vai saistīts ar to biznesā (zivs pūst no galvas); 2)kandidātu atlasē (konkursā) nespēj pieteikt nevienu Latvijai nozīmīgu likuma projektu; 3)atrodies zem kādas organizācijas vai personas diktāta, kā dēļ, kļūstot par deputātu, nevarēsi personiski atbildēt par Latvijas nākotni un saviem likuma priekšlikumiem. Jo likumu radīšana, sakārtošana,mainīšana ir deputāta PAMATA DARBS UN MAIZE. Piebilde: ar mani var domās vienoties. tālr. 29297200, e-mail adolfger@balticom.lv Ādolfs . 

kin-dza-dza  salamandrs@inbox.lv  19:15  |  26.03.2008.

Ne pirts degs,ne Trīne mirs. Nebūs pilnīgi nekā. Kas ir ticis pie vadības pults, tas novadīs daJEBKO sev vēlamajā paskatā, un tas arī ir viss. Teoretiski ir tikai divas lietas, kas to varētu patraucēt - produktīva revolūcija - tb, varas noņemšana ( pasts, bankas, telegrāfs un kas tur vēl bija paketē ) vai visparastākās fiziskās bailes ( baiļu no likuma jau nava un būt nevar tās pašas vadības pults dēļ - hūte un tēvzemiešu dolbans, šķēla ministrs, uz G. laikam, un visi citi sīko pasēdēšanu-kompensāciju biznesmeņi no pults turētāju brigādes ). 

Jaungadis Iksmas    22:22  |  26.03.2008.

Kas par demagoģiju ar tiem 10 procentiem, kas varēs uzspiest savu gribu pārējiem?! Ja jau tie pārējie to negribēs, tad taču referendumā vismaz 11 procenti var nobalsot pret! 

Ingus    22:24  |  26.03.2008.

Skatos raidījumu un brīnos!!!!! Tautas partija un LPP/LC Bērziņs dzied par ilgtermiņu politiki! Bērziņš un Godmanis jau 17 gadus ir pie šprices un kur rezultāts??????? Aj aj aj kā vajadzēja man piedalīties šajā diskusijā, un tiešus jautājumus uzdot, toties tagad ir bla bla bla 

Kaspars    22:31  |  26.03.2008.

he, he, Tautas partijas politika bijusi vērsta uz sabiedrības iesaistīšanu politiskās dzīves veidošanā - tik ciniskus melus nebija manuprāt neviens gaidījis, Pat LPP/LC Bērziņš sasmējās! TP Kalvīša izskatā politiku realizēja vienpersoniski, ne mazākā mērā neieklausoties sabiedrības viedoklī, pat situācijās, kad tā bija kardināli pretēja politiķu uzskatiem. Vienkārši muļķīgi ir nostāties Borovkova un Dravnieka ciniskajā pozīcijā, pažiņojot, ka Satversmes grozījumi nav nepieciešami, jo sabiedrība savādāk jāuzklausa. Vai viņi paši tam tic, vai līdzīgi kā politiķi vienkārši melo!! 

Centis Irsis  Ādolfs  22:34  |  26.03.2008.

No šiem trim punktiem verificēt iespējams tikai pirmo (un tad arī - visai apšaubāmi), pārējais ir tikai skaisti vārdi. Neviens nevienā likumā nekad nevarēs noteikt, ko nozīmē "Latvijai nozīmīgs likumprojekts" (vienam tas ir viens, pārējiem 99 - katram kas cits), tāpat - kā noteikt "atrašanos zem kādas organizācijas vai personas diktāta" (kas gribēs - saskatīs šādu atrašanos vienmēr). 

Kaspars    22:38  |  26.03.2008.

Tak jebkuram intelektuālam, domājošam cilvēkam saprotams, ka pašreizējā politiskā elite nav spējīga uz saprātīgu, pieņemamu politisko kultūru ar prognozējamu raksturu. Vienīgais prognozējamais raksturs pēc pēdējām vēlēšanām ir - tikko iegūts vairāk kā 50% Saeimā, var uzspļaut jabkādam citam viedoklius vismaz līdz nākamās Saeimas priekšvēlēšanu sākumam. Nu nespēj mūsu politiķi bez kāda spaidu elementa ņemt vērā sabiedrības viedokli, kas der vienam (ES vidējai valstij), neder otram (Latvijai). 

Aivars    22:39  |  26.03.2008.

TP pārstāvis - atlaišana inflāciju nesamazinās, tā viņš saka.Varbūt, bet atstāt šos sēžam - noteikti palielinās inflāciju.Ja jau viņi ir pret savu tautu,nesaprot ka par 100 ls nevar izdzīvot, tad mums nekas neatliek ka ievēlēt citus, kas vismaz centīsies saprast kā dzīvo lielākā tautas daļa. 

Kaspars    22:57  |  26.03.2008.

Un kurš bija tas, kurš atzina, ka pieļāvis kļūdu, savlaicīgi neveicot pretinflācijas pasākumus - pats Kalvītis. Tātad TP jau pierādījusi to, ka ir smagi kļūdījusies savā politikā. Vai šādas kļūdas var pieļaut??? Vai šeit nav vieta tam, lai elektorāts izvērtētu savu iepriekšējo izvēli? Galu galā tā var būt alternatīva pārskatīt pārstāvēto politisko spēku sastāvam un svaram saeimā. ja pat tie būtu tie paši, tie būtu spiesti uzklausīt arī citus politiskos spēkus. Arī tam ir milzīga nozīme. Saeimas atlaišana ir alternatīva deputātu atsaukšanas institūtam, kurš vēl domājams ilgi mums netiks atzīts. Neviens politiskais spēks nav bijis tik drosmīga, lai šādus priekšlikumus virzītu, vai tomēr maldos. 

renata    22:59  |  26.03.2008.

Noskatījos raidījumu. Esmu stulba lauku zoss- joprojām nesaprotu, kā tad īsti man tā balsošana jāveic.Endziņš kaut ko minēja par Ls 12, presē -Ls 9,- vai ta man jāņem zobos pase un naudiņa? Un zīmodziņu spiedīs tad, kad Cimdara meitenei blakus sēdošais jurists iemetīs groziņā manus Ls12 vai 9 un izpētīs datoros informāciju par to, vai es neesmu ēzelis? Jeb vai man pirms tam bankā jāiemaksā tā summa? Varbūt var dabūt Lieldienu atlaides? Varbūt pašvaldība kādus % nabaga pensionāram atlaiž? A raidījumā tik par augstām lietām.Kā nu būšot,kad Saeimu tādi muļķi kā es katru mēnesi šūpošot.Agešins ar tik rokas berzēja.Jā,deputātiem grūti laiki sākas.Zin, laikam neiešu vis to referendumu rosināt. 

kurmiene    23:57  |  26.03.2008.

Raidījumu skatījos,un nonācu pie secinājuma,ka nekas nenotiks.Lai Dievs dotu,ka kļūdos.Manuprāt,tikai vēlēt personas,nevis partijas, varētu mainīt attieksmi pret savu tautas kalpa darbu.Pašlaik saeimas deputāti man atgādina Romas patriciešus,kuri savu nievājošo attieksmi pret plebejiem/vergiem/tautu nevar vien apslāpēt.Ministri rotē kā izbāzeņi,vienlīdz gudri visās jomās,šodien ir kompetents medicīnā,rīt-lauksimniecībā,parīt-iekšlietās u.t.t. Tā vairs nevar,ir piegriezies,ka dzīvojam malēnijā un ejam uz grunti! 

TTT    08:22  |  27.03.2008.

he, labi bija teikts par tiem sportistiem. Ta laikam ir - vinji tiesham tur njemas un mainas, bet jegas nekadas.. Un vel - par tiem staiguljiem. Tos tiesham vajag padzit. Endzinjs gan megjinaja iebilst, bet kaut ka nesakarigi par citu valstu pieredzi ( viens no izplatitakajiem muljkjibu izplatibas modeljiem). Ir tiesham jamaina veleshanu likums. Satversmes grzishana ur tikai populisms. 

TTT    08:48  |  27.03.2008.

he, labi bija teikts par tiem sportistiem. Ta laikam ir - vinji tiesham tur njemas un mainas, bet jegas nekadas.. Un vel - par tiem staiguljiem. Tos tiesham vajag padzit. Endzinjs gan megjinaja iebilst, bet kaut ka nesakarigi par citu valstu pieredzi ( viens no izplatitakajiem muljkjibu izplatibas modeljiem). Ir tiesham jamaina veleshanu likums. Satversmes grzishana ur tikai populisms. 

Bute    08:49  |  27.03.2008.

Raidījumā valdības pārstāvji Bērziņš un Krastiņš parādīja ka vai nu nesaprot, vai arī atsakās saprast lietas būtību. Abi izteica bažas ka tautas tiesības atcelt Saeimu varētu traucēt valdības "darbam". Bērziņš sūdzējās ka tauta varētu valdību turēt pārāk īsā pavadā, un Krastiņš ka tā varētu kavēt tādu lēmumu pieņemšanu kas ir tautas ilgtermiņa interesēs. Ne viens, ne otrs no viņiem neiedomājās sev paparasīt tieši kāpēc sabiedrībai pašreiz ir tik liela interese uzmanīgi vērot katru valdības soli. Atbilde ir vienkārša - valdība ir sabiedrībai sevi pierādījusi par neuzticamu. Tas, ko Krastiņš dēvēja par valdības darbu, faktiski ir tā pati finansiālo interešu veicināšana un piesegšana kuras dēļ vispār tautas uzticība Saeimai un valdībai ir tik zemā līmenī. Bērziņš vēl pompozi deklarēja, ka nekad nepieļaus to, ka 15% vēlētāju varētu kautko diktēt 85 procentiem, laikam pats piemirsdams ka tie 85% ir tikpat tiesīgi balsot kā tie 15%. Varētu pat teikt ka, ja 85% vēlētāju dotā jautājumā ir tik pasīvi ka nemaz savas demokrātiskās tiesības izmantot nevēlas, tad kāpēc lai tiem aktīvajiem 15% nebūtu gala vārds? Tieši no tādas sabiedrības līdzdalības vairums mūsu "gudrāko galvu" arvien baidās. Kārtējo reizi vakar tika demonstrēts ka tiesiskuma um demokrātijas izpratne dažu tradicionālo partiju aprindās arvien vēl ir akmens laikmetam atbilstošā pakāpē. 

Ingus    08:55  |  27.03.2008.

Arī es ļoti skeptiski skatos uz to, ka valdība pieļaus grozījumus satversmē! Godmanis tak jau sen pauda savu viedokli ka viņš ir pret! Loģiski, jo otreiz ne Godmanis ne TP ne LPP netiks saeima, par to nu gan esmu par 99% droš! 



1-20 ; 21-24 ;
Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: