Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 29.03.2024.
 
Kaislības un, vienkāršvalodā runājot, bardaks ap dienesta auto nodokļa ieviešanu pēdējos pāris mēnešos ik pa brīdim pārspēj visus citus ar nodokļu izmaiņām un ne tikai ar to saistītos tematus. Tāpēc šovakar „Kas notiek Latvijā?” debašu tematika ir šī nodokļa ieviešana un kontrole gan valsts, gan privātajā sektorā, līdz ar jautājumiem par to, kā pašreizējie risinājumi atbilst tiem mērķiem, kas tika izvirzīti, šo nodokli pieņemot.
1-20 ; 21-40 ; 41-60 ; 61-63 ;
rolis    11:49  |  10.02.2010.

Kada vella peec ir vajadziigs taads skaits dienesta auto?Lai visi saplaano savu izbraucienu grafikus un viss buus OK.Ja kaads steidzams darijums izsauc taksi,tas buus 10 reizes leetaak a taa,mas'inas amortizaacija,alga s'oferim,auto parka uzturees'ana.Pajautaajiet,cik maksaa vienas auto uzturees'ana gadaa un cik viena taks'a izbraukaas'ana gadaa. 

Edgars    11:52  |  10.02.2010.

Šeit vietā ir nesenais piemērs, kur Lielbritānijā par dažāda veida pārkāpmiem(gan ļoti primitīviem - salīdzinājumā ar Latviju), daudzi politiskie darboņi atkāpās no amata un pret vairākiem ir ierosinātas krimināllietas. Un tas bija gadījumos, kad viņi lietoja valsts resursus savām vajadzībām. Latvijā viss ir otrādi - tu vari darīt jebko un tev par to nekas nebūs... Rodas iespaids, ka vērojam ABSURDA TEĀTRI, tikai žēl, ka visai tautai par šo izrādi jāmaksā dārga maksa par biļeti, sēžot skatītājos... Varbūt no MK zaļās zāles ir jānoņem uzraksts: Viens likums visiem? Kādēļ laikā, kad visur tiek cirpts, un ieviesti drakoniskie nodokļi, tie paši politiķi atļaujās klaji uzspļaut uz sevis noteiktām normām.. Pie tam - tik publiski! Man ir kauns, ka mūsu sabiedrība (un es tajā skaitā) esam tik bezzobaini, ka viss, ko varam - ir padiskutēt par to internetā, vai tv. Bet nekas taču nemainās! 

Dealer    12:21  |  10.02.2010.

Nesaprotu, nu nesaprotu to loģiku. Kāpēc ir jācīnas ar sekām nevis cēloņiem. Nu ir noteikts likumā, ka NEDRIKST izmantot valsts mantu privātām vajadzībām. Tātad, loģiski, nedrīkst braukt ar valsts mašīnu (valsts pirktu benzīnu, apmaksātu amortizāciju, octa utt) privātās darīšanās. Un tas, ka tagad ir iegājies, ka kādam gadu gaitā liekās, ka nu jau drīkst, tas tā nav. Tagad šitā visa diskusija ir cīņa ar sekām, jo mēs apriopri pieņemam, ka drīkst izmantot valsts mantu privātām vajadzibām, arī braucieniem uz mājām. Nu neviens darba devējs neapmaksās tramvaja biļeti darbiniekam, ja darbinieks skaļi čīkstēs, ka viņš, lūk, tramvajā lasa darba dokumentus. Marasms tas ir. It sevišķi jau mūrniece ar saviem bērniem. Krieviski varētu teikt - "Zažraļis" No otras puses arī privātajiem ir diezgan neloģisks tas likums. Piemēram, man darbs ir piešķīris mašīnu - brauc kur gribi, vari izmantot arī privāti. Teorētiski tas tika darīts lai noturētu mani šajā darbā. BET, es pats maksāju par benzīnu, par amortizāciju, par OCTA, ceļa nodokli, remontiem utt. Nevarētu teikt, ka es esmu vienādā situācijā ar valsts amatpersonu kura samaskājot 22ls (nu vai attiecīgi nedaudz vairāk, ja motors lielāks), iegūst iespēju braukt par valsts līdzekļiem kaut uz Daugavpili. Un arguments, ka šis nodoklis ir nepieciešams lai privātie nenorakstī savus "džipus" bez PVN uz firmas pamatlīdzekļiem mani nepārliecina. Priekš tam mums ir VID, lai kontrolē. Vai arī rosina likumu izmaiņas, kā cīnīties ar šādu parādību. Nevis - tā kā VID netiek galā, nodokli maksās visi. PS. Šobrīd godīgi esmu janvārī jau šo nodokli nomaksājis. 

muflons  armands.giga@inbox.lv  12:35  |  10.02.2010.

Smieklīgi un nožēlojami ir tas, ka Finanšu ministrijai, ar strīpaino priekšgalā, tagad nav nekāda plāna, lai izietu no situācijas. Šī ir ļoti bīstama tendence, sākumā darīt un pēc tam domāt, ko sadarījuši. 

Maira    13:09  |  10.02.2010.

Loģikas labuma aprēķinā nav nekādas!. Piem., nelielā uzņēmumā konkrētai mašīnai tiek izlietots benzīns par 100 Ls mēnesī. Tad iznāk, ka visa summa ir braucēja pašlabums?? Tādu darbinieku neviens neturēs, jo uzņēmuma labā viņš nemaz nestrādā, tikai savā. Un privātā biznesā auto tiek uzturēts no sava ienākuma, kamēr ierēdņi nobrauc nodokļu maksātāju naudu. Vispār vajadzētu aizliegt darba vietās tualetes. Lai savu personīgo labumu visi nes uz mājām (un kājām). Ja podiņi tomēr paliek, tad ūdeni nedrīkst nolaist. Tā ir lieka līdzekļu izšķērdēšana. 

Jūle no Rīgas    14:36  |  10.02.2010.

Vakar LTV1 100.pantā Krauzes piemērs par Zviedrijas finanšu ministra foto, gaidot autobusu pieturā, lai dotos iesniegt valsts budžeta projektu, un telefonintervija ar Sandru Veinbergu varētu būt starta pozīcija šīvakara sarunai. 

V.    14:39  |  10.02.2010.

Vai ir loģiski, ka par to, ka valsts amatpersona lieto dienesta automašīnu, valsts vēl par viņu piemaksā sociālo nodokli (darba devēja daļu)? 

KWAK    14:59  |  10.02.2010.

Strīpainais! vai rūtainais mājās? Nu nav prātiņa. Iedzimtas kaites nav ārstējamas. Kauns, ka šajā valstī dzīvoju, jo,diemžēl esmu te dzimusi... 

Wida  Widaga@one.lv  15:09  |  10.02.2010.

Patreizējie skaidrojumi neatrisina jautājumu par personiskā labuma noteikšanu. Piekrītot, ka darba ņēmējs lieto auto savām vajadzībām un samaksājot noteikto nodokli, nav skaidrs , par kādiem izdevumiem būtu jāuzskata pārējie, ar konkrēto auto saistītie izdevumi. Tie būs ar uzņēmuma darbību saistīti vai nesaistīti izdevumi? Vai ir jārēķina proporcija arī par iegādātajām riepām, veikto tehnisko apkopi, apdrošināšanu ? Ka nesanāk tā, ka pēc kāda laika VID paziņo, ka maršruta lapas netika rakstītas, tātad nav pierādījumu cik ir lietots darba vajadzībām... 

Emīlija    15:42  |  10.02.2010.

Vai kāds raidījumā varēs izskaidrot, kā tad būs, ja algu sarakstā alga būs aprēķināta(piem.200.00), bez noteiktā labuma summas(piem.70.00),bet soc. nodokļa ziņojumā alga(270.00) būs par to summu no kuras aprēķina auto izmantošanas nodokli lielāka.Tad jau sanāk, ka alga tiks kaut kā mākslīgi palielināta, ja aprēķinās , piemēram kādu valsts noteiktu pabalstu. Likuma grozījumus visādi nez cik reizes apspriež tikai par ministru braucieniem, bet nav nekādas metodikas kā pielietot visiem citiem. 

Edgars    15:44  |  10.02.2010.

Es gribētu arī dzirdēt TP viedokli, jo viņi, kas visus šos gadus "rūpējušies" par VID, publiski paziņoja (V.A.Kraukļa personā), ka saprot tos, kas nemaksā nodokļus, tādējādi veicinot to nemaksāšanu valstī (tikai lai diskreditētu strīpaino, kas šobrīd atbild par finansēm) 

drausmas,    16:25  |  10.02.2010.

drausmas,kas notiek, Iecavas domes auto ne tikai ir kā privāts auto ,bet pat tiek turēts mājās, lai ar kājām nav jāiet uz garažu, brauc pusdienās un pat svētdienās domes transports kursē??? kur tad te loģika, nemaksā bet brauc to tagad sauc ,ne nodoklis 

Valdis.    16:33  |  10.02.2010.

viss autoparks valstī izmaksā ap 500 miljonu gadā, varbūt likvidēt visu auto parku bet atsāt ,pažarniekus ,medicīnisko un pusi mentu transporta, varu galvot ka izmaksas būtu ap 100milj, priekš visa pietiktu.,bet ministri trolejbusos ,tramvajos brauktu un smaidīgāki būtu, varbūt kādam ar pa ĢĪMI iebrauktu,bet būtu vis okey. 

Ieva  alksneieva@inbox.lv  16:42  |  10.02.2010.

Labdien! Man kā ļoti maza uzņēmuma īpašniecei un vienīgajai darbiniecei nav saprotams kāpēc pie dienesta auto nodokļa aprēķina netiek ņemts vērā proporcionāli cik km nobraucu "privātām vajadzībām" un kāpēc man būtu jāmaksā lielais "dienesta auto nodoklis", ja ar firmas automašīnu mēnesī degvielā KOPUMĀ nobraucu labi ja Ls40.. bet, tā kā firmas auto ir ar 3L motoru (un šobrīd automašīnu cenas ir tā nokritušas, ka auto varētu pārdot tikai ar lieliem zaudējumiem), man nodokļos jāmaksā krietni lielāks cipars, ja privātām vajadzībām nobraucu labi ja desmito daļu ielietās degvielas. Vai tas ir adekvāti??? Esmu pārliecināta, ka nē, tāpēc nemaz netaisos šo nodokli maksāt... 

Ainārs    16:53  |  10.02.2010.

1) Ja visas valsts iestādes sāks maksāt šo nodokli, tad būs vāks. Budžetos nav ierēķināti darba devēja, respektīvi valsts puses maksājums. Nāksies grozīt valsts budžetu. 2) Tā kā jāmaksā soc. nodoklis, tad darba zaudēšanas, pensijas, utt gadījumā valstij būs jāmaksā lielākas summas. Vai budžetā tam nauda ir? Šaubos. 

Arnis    17:08  |  10.02.2010.

Man ir mazs piecu cilvēku kolektīvs, mašīnu svam uzņēmumam patapinu pats no sevis tikai un vienīgi darba braucieniem, bankai, rezerves daļu un materiālu sagādei . Benzīna izdevumi mēnesī sastāda 25- 30 lati, citi izdevumi par mašīnu sabiedrībā netiek maksāti un norakstīti izdevumos, ne apkopes, ne nodokļi, ne remonta izdevumi. Mašīnu pēc darba izmantoju savām vajadzībām un degvielu leju par savu naudu un visu pārējo arī apmaksāju no savas kabatas. Es nekādīgi nevaru saprast , kāpēc man , kas godīgi noraksta nobraukto degvielu darba vajadzībām vēl būtu par savu mašinu jāmaksā dienesta auto nodoklis un pašam vēl jāpiemaksā par to ka savu personisko mašīnu izmantoju darba vajadzībām.Saprastu , ja būtu otrādi, kā pie ministriem. Man nav skaidrs, kā piem. ministri var atļauties samaksāt ap 20. latiem un vizināties no darba uz māju un atpakaļ veselu mēnesi , ja tas neiekļaujas nekādos izdevumu rāmjos un ja padomājam , ka tas notiks visas valsts mērogā arī pašvaldībās!!!Kāpēc valsts algo tik dārgus likumu taisītājus un pretī saņem galīgi nesagatavotus likumus un lēmumus, MK noteikumus. Otrais mēnesis no gada sākuma , bet vēl aizvien likuma grāmatvediskā puse tiek tulkota , kā kuram ienāk prātā... vai tas ir normāli tiesiskā valstī ? 

labaak  labaak@inbox.lv  17:19  |  10.02.2010.

Ierosinu pārstrādāt dienesta auto nodokļa likumu sekojošos virzienos: 1.Noteikt nodokli Ls 20 mēnesī par vienas automašīnas izmantošanu privātām vajadzībām privātajos uzņēmumos (ja vien uzņēmuma vadība piekrīt auto izmantošanai privātām vajadzībām)neatkarīgi no auto/dzinēja tilpuma.Nodokli uzņēmums atvelk no darbinieka algas (vairs nekādu citu nodokļu)un Valsts pēc tam veic iekasētā nodokļa sadali pēs savām iekšējām vajadzībām.Esmu pārliecināts,ka šāda apmēra nodokli nomaksās 99% auto lietotāju privātuzņēmumos. 2.Aizliegt Valsts un pašvaldību amatpersonām izmantot personīgām vajadzībām dienesta automašīnas,izņemot Valsts Prezidentu,Ministru prezidentu,Ministrus un pašvaldību Mērus nokļūšanai no/uz mājām. Ja jau Valstij nav naudas un tā dzīvo uz parāda, ekonomēsim. 3.Apvienot Valsts iestāžu autoparkus vienā, kurš turpmāk nodrošinātu nepieciešamos dienesta braucienus ar transportu pamatojoties uz pieteikumiem.Tas neattiecas uz operatīvajiem dienestiem. 4.Samazināt Valsts autoparka vienību skaitu(pēc funkcionāla audīta veikšanas par nepieciešamo vienību skaitu)un pamazām nomainot automašīnas uz lētākām un ekonomiskākām un pirmāmkārtām atbrīvojoties no dārgākajām un jaudīgākajām. Saprotu, ka tas nav viss,kas būtu jādara lietas labā,tāpēc aicinu pārējos arī izteikt komentāros konkrētus un lietderīgus priekšlikumus. 

romualds    17:21  |  10.02.2010.

Pateicoties aprēķina metodikai "pieaug" arī darba alga. Tātad turpmāk viss , kur maksā vidējo, būs par Ls 70 lielāks (2 litru auto gadījumā)? 

labaak  labaak@inbox.lv  17:22  |  10.02.2010.

Ierosinu pārstrādāt dienesta auto nodokļa likumu sekojošos virzienos: 1.Noteikt nodokli Ls 20 mēnesī par vienas automašīnas izmantošanu privātām vajadzībām privātajos uzņēmumos (ja vien uzņēmuma vadība piekrīt auto izmantošanai privātām vajadzībām)neatkarīgi no auto/dzinēja tilpuma.Nodokli uzņēmums atvelk no darbinieka algas (vairs nekādu citu nodokļu)un Valsts pēc tam veic iekasētā nodokļa sadali pēs savām iekšējām vajadzībām.Esmu pārliecināts,ka šāda apmēra nodokli nomaksās 99% auto lietotāju privātuzņēmumos. 2.Aizliegt Valsts un pašvaldību amatpersonām izmantot personīgām vajadzībām dienesta automašīnas,izņemot Valsts Prezidentu,Ministru prezidentu,Ministrus un pašvaldību Mērus nokļūšanai no/uz mājām. Ja jau Valstij nav naudas un tā dzīvo uz parāda, ekonomēsim. 3.Apvienot Valsts iestāžu autoparkus vienā, kurš turpmāk nodrošinātu nepieciešamos dienesta braucienus ar transportu pamatojoties uz pieteikumiem.Tas neattiecas uz operatīvajiem dienestiem. 4.Samazināt Valsts autoparka vienību skaitu(pēc funkcionāla audīta veikšanas par nepieciešamo vienību skaitu)un pamazām nomainot automašīnas uz lētākām un ekonomiskākām un pirmāmkārtām atbrīvojoties no dārgākajām un jaudīgākajām. Saprotu, ka tas nav viss,kas būtu jādara lietas labā,tāpēc aicinu pārējos arī izteikt komentāros konkrētus un lietderīgus priekšlikumus. 

susurs    17:40  |  10.02.2010.

Mums valstī ir viens čekists, viens čekas aģents un viena amatpersona, kura izmanto dienesta auto privātajām vajadzībām. Kāpēc nekas netiek runāts par FM ierēdņu un vadības diletantismu un nolaidību gatavojot šādus nepilnīgus MK noteikumus, kuri ir pretrunā ar likumdošanu. Vai tiem ministriem, kuri ir samaksājuši dienesta auto nodokli, tiešām to kubatūra nepārsniedz 1500? Ja jā, tad apsveicami , ka MK locekļi pārvietojas ar tādām ekonomiskām mašīnām:). 



1-20 ; 21-40 ; 41-60 ; 61-63 ;
Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: