Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 27.05.2019.
 

Motocikls un velosipēds: visnedrošākais transports Latvijā

Satiksme doc foto video_f

28.08.2008. Baiba Sprance  A A A Komentāri: 0
Kad pirms trijiem gadiem “KNL?” studijā viesojās Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš, lai runātu par satiksmes drošību un sodiem, viņš prognozēja, ka satiksmes drošība krietni uzlabosies jau pēc gada. Kaut gan aizritējis trīsreiz vairāk laika, ceļu satiksmes negadījumu skaits ir tikai pieaudzis. Lai gan šogad, salīdzinot ar pagājušā gada datiem, par 20,5% samazinājies bojā gājušo skaits uz ceļiem, tomēr pieņemtā Ceļu satiksmes drošības programma 2007.-2013. gadam ar mērķi samazināt bojā gājušo skaitu par 70% būs grūti sasniedzama. Kaut vai tādēļ vien, ka krasi pieaudzis bojā gājušo skaits tieši motociklistu un velosipēdistu vidū.

Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš 2005. gada 24. augusta raidījumā stāstīja, ka negadījumu skaits uz ceļiem samazināsies saskaņoto protokolu dēļ, ko varēs aizpildīt paši avārijas izraisītāji dažādos negadījumos, tādējādi inspektori vairs nebūs tik noslogoti un darbinieku skaits palielināsies. Biroja priekšnieks arī minēja, ka būtiskas izmaiņas varētu būt turpmākajos gados, tomēr statistikas dati liecina, ka ceļu satiksmes negadījumos ievainoto skaits palielinājies 2007. gadā – 6 088 cilvēki, gadu iepriekš 5 404, bet 2005. gadā 5 600 personas.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) priekšnieks Andris Lukstiņš sniedza ziņas, ka šogad   septiņos mēnešos uz Latvijas ceļiem gājuši bojā 175 cilvēki, kas esot par piektdaļu mazāk, nekā pērn šajā laika periodā. Par 9,1% samazinājies arī satiksmes negadījumu skaits ar cietušajiem, jo kopumā reģistrēts 2391 šāds negadījums. No šī gada janvāra līdz jūlijam ievainoti 3149 cilvēki, kas ir par 6,8% mazāk. Visstraujāk no visiem rādītājiem par 36 % samazinājies bojā gājušo gājēju skaits un par 13,5% ievainoto bērnu skaits.

Tomēr, neraugoties uz šiem pozitīvajiem faktiem, strauji palielinājies ievainoto motociklistu skaits – 36% un par 17 % - ievainoto velosipēdistu skaits. Jāatzīst, ka satiksmes drošības politika un veidotās kampaņas nav mazinājušas bojā gājušo bērnu skaitu uz ceļiem. Šogad, tāpat kā pagājušajā gadā, gājuši bojā seši bērni līdz 14 gadu vecumam.

Ceļu satiksmes drošības programmā, kas pieņemta saskaņā ar Eiropas rīcības plānu par satiksmes drošību, izvirzītie rādītāji, kas jāsasniedz gan līdz 2010. - 2013. gadam, šķiet nav tik viegli izpildāmi. Programmas mērķis ir samazināt bojā gājušo skaitu par 50% un mazāk kā pēc pieciem gadiem par 70%, salīdzinot ar 2001. gadu, kad negadījumos gāja bojā 517 cilvēku. Lai gan mirušo  skaits uz ceļiem 2007.gadā ir bijis krietni mazāks kā 2001. gadā, tomēr tas ir palielinājies pret 2006. gadu. Šīs tendences liecina, ka rādītāji tomēr vienmērīgi nesamazinās, bet svārstās. Šķiet, ka ne satiksmes ministra solījumi uzlabot infrastruktūru, ne rūpīgi veidotās kampaņas par satiksmes drošību nespēs krasi samazināt bojā gājušo skaitu līdz 155 cilvēkiem 2013. gadā, ja pagājušogad uz ceļiem dzīvību zaudējuši 419 personas.

Video: Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš stāsta, ka satiksmes drošība uz ceļiem palielināsies. (Fragments no "Kas notiek Latvijā?" 24.08.2005.)


LR Centrālās statistikas pārvaldes dati par par ceļu satiksmes negadījumiem no 1990. gada līdz 2007. gadam

Ceļu satiksmes drošības programmas (2007.-2013.) kopsavilkums 


Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

Partneri:



         Dalibnieki         


Autors: