Vai “easyJet” pavisam aiziet no Latvijas tirgus?

Vairākus mēnešus aviācijas biznesa un tūrisma vidē izskanējušas ziņas par to, ka Rīgas lidostā jau šogad kļūs par vienu lidsabiedrību mazāk. „KNL”, meklējot atbildi uz dzirdēto informāciju, noskaidroja, ka tā ir patiesa. “easyJet” Korporatīvo attiecību vadītājs Eiropā atzīst, ka “izvērtējot maršruta darbību patreizējos tirgus apstākļos, diemžēl, “easyJet”, maršruts Rīga-Berlīne ziemas lidojumu grafikā nebūs pieejams”. Tā kā šis bija „easyJet” vienīgais maršruts Latvijā, var secināt, ka šī kompānija no mūsu valsts aiziet. Pagaidām gan tiek ziņots, ka šāds lēmums pieņemts tikai uz vienu sezonu, tomēr neviens arī nevar apgalvot, ka tā nav aiziešana pavisam. “easyJet” ir veicis lidojumus uz Latviju no 2004. gada novembra. Kompānijas trešā ceturkšņa rezultāti pierāda, ka tās galvenā izaugsme vērojama Londonā (Getvikas lidostā), Francijā, Itālijā un Spānijā.
Cerība, bet ne solījums atgriezties

Ieejot “easyJet” mājas lapā, biļetes maršrutā Rīga-Berlīne-Rīga var pasūtīt tikai līdz šī gada 2. novembrim. Aviokompānijas Korporatīvo attiecību vadītājs Eiropā Olivers Austs stāsta, ka lielākā daļa “easyJet” rudens/ziemas lidojumu grafiku šobrīd jau ir pieejami. “Izvērtējot maršruta darbību patreizējos tirgus apstākļos, “easyJet” var apstiprināt, ka maršruts Berlīne-Rīga nebūs pieejams “easyJet” ziemas lidojumu grafikā,” apliecina aviosabiedrības pārstāvis. Uz jautājumu, kas bija iemesls šādam lēmumam, Olivers Austs stāsta, ka, diemžēl, maršruts neesot attīstījies kā aviokompānijas vadība bija cerējusi, tādēļ arī pieņemts lēmums to neiekļaut ziemas lidojumu grafikā. “Tā kā Berlīne ir vienīgais maršruts, kas tiek piedāvāts no Rīgas, tad citu lidojumu no Latvijas tuvākajā ziemas lidojumu grafikā nebūs,” uzsver lidsabiedrības Eiropas reģiona vadītājs.

 Lidsabiedrības Korporatīvo attiecību vadītājs mierina, ka pasažieri, kuri rezervējuši jebkuru lidojumu, varēs bez raizēm izmantot savas biļetes šajā maršrutā līdz vasaras lidojuma grafika beigām. Cerība, ka “easyJet” pavisam nedodas prom no Rīgas lidostas tomēr esot, jo Oliveras Austs apliecina, ka vasaras grafiku lidsabiedrība publicēs šogad. Tomēr tā ir tikai cerība, ne apgalvojums un ne solījums.

„easyJet” deva gandrīz 100 000 pasažieru gadā

“easyJet” savus savu darbību Starptautiskajā lidostā “Rīga” uzsāka 2004. gadā. 2007. gadā "easyJet" pārvadāja 90 040 pasažierus no/uz Rīgas lidostu. Gadu iepriekš aviokompānija savus pakalpojumus sniedza 71 676 lidotgribētājiem. Salīdzinot 2007. ar iepriekšējo gadu, lidsabiedrībai bija vērojams pasažieru pieaugums 26% apmērā. Šobrīd "easyJet" lidojumus maršrutā Rīga-Berlīne  nodrošina katru dienu.

“easyJet” ir viena no lielākajām zemo cenu aviosabiedrībām Eiropā. “easyJet” apkalpo 385 maršrutus visā pasaulē, savienojot 103 lidostas 26 valstīs. Pēdējā gada laikā aviosabiedrība pārvadājusi vairāk nekā 40 miljonus pasažieru ar 162 lidmašīnām. 

2007. gadā no Latvijas aizgāja viena no pazīstamajākām starptautiskajām aviokompānijām "British Airways". Šobrīd avionozares eksperti prognozē, ka vairākas aviokompānijas varētu celt lidojumu cenas aviodegvielas sadārdzinājuma dēļ. “Ryanair” atzinis, ka viņu aviokompānijā ieviests taupības režīms. Kā jau zināms, “easyJet” vadība nolēmusi pārtraukt lidojumus uz Berlīni.

“easyJet” 2007. gadā apkalpoja 2,8% no mūsu valsts lielākās lidostas pasažieru kopējā īpatsvara. Tādēļ pēc pārvadāto pasažieru skaita sestās lielākās lidsabiedrības aiziešana no starptautiskās lidostas „Rīga” pamatoti rada jautājumu, kas kompensēs gandrīz simts tūkstošu pasažieru samazinājumu gadā un cik piepildāms ir satiksmes ministra Aināra Šlesera ambiciozais plāns lidostai “Rīga” apkalpot 20 miljonus pasažieru gadā?

Pasažieru skaits pa aviokompānijām 2007. gadā lidostā "Rīga".