Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 27.05.2019.
 

Vai Satiksmes ministram pietiek argumentu, lai paliktu?

Satiksme

08.04.2008. Kas notiek Latvijā?  A A A Komentāri: 68
Latvijas politiķim Aināram Šleseram (LPP/LC), kuru pamatoti var uzskatīt par savdabīgu ministru – rekordistu, jo viņam jau trīs reizes nācies atstāt darbu valdībās pret paša gribu un demisionēt pēc premjeru ierosmes (V.Krištopana valdība 1999.g., E.Repšes valdība 2004.g., A.Kalvīša valdība 2006.g.), šo ceturtdien Saeimas plenārsēdē tiks pievērsta īpaša uzmanība. Saeimas prezidijs ceturtdienas, 10.aprīļa, darba kārtībā iekļāvis lēmumprojektu par neuzticības izteikšanu satiksmes ministram A.Šleseram.
Demisiju rosinājuši izteikt opozīcijā esošās partijas "Jaunais laiks" (JL) deputāti un pašlaik izskatās, ka viņu iniciatīvu varētu atbalstīt vien bijušie jaunlaicēni, kas pirms neilga laika partiju pameta. Šajā gadījumā JL sabiedrotais nebūs arī opozīcijā esošais „Saskaņas centrs” (SC), bet valdību veidojošo partiju Saeimas deputāti pavisam noteikti balsos pret. Līdz ar to var droši prognozēt, ka šoreiz A.Šlesers nezaudēs ministra portfeli, lai gan pamatojumi demisijas pieprasījumam ir pavisam konkrēti – uz Valsts kontroles revīzijas ziņojumu un „Latvijas Pasta” smago finanšu situāciju balstīti.

JL uzskata, ka Šlesera neprofesionālā rīcība, pieļaujot Latvijas Pasta faktisko maksātnespēju, radījusi papildu izdevumus nodokļu maksātājiem. Savukārt Valsts kontroles atzinumā konstatēti būtiski pārkāpumi budžeta līdzekļu izlietojumā Satiksmes ministrijā.

Kā zināms, 2007.gadu „Latvijas Pasts” noslēdzis ar aptuveni 12 miljonu latu zaudējumiem, bet šā gada budžetā ieplānoti desmit miljonu latu zaudējumi. Arī „Latvijas Pasta” izsludinātais konkurss par 36 miljonu eiro jeb 25,27 miljonu latu kredīta izsniegšanu ir beidzies bez rezultātiem, jo nav iesniegts neviens piedāvājums.
Savukārt, Valsts Kontrole savā revīzijas ziņojumā pārmetusi Satiksmes ministrijai to, ka valsts autoceļu uzturēšanas jomā konkurence Latvijā ir faktiski likvidēta, kā arī to, ka ministrija nav izstrādājusi kārtību par iepirkumu plānošanu, veikšanu un uzraudzību.

Kas notiek A.Šlesera pārvaldītajās jomās? Kādēļ par Latvijas ceļu nozari un „Latvijas Pastu” periodiski uzzinām tikai negatīvu informāciju? Vai jaunais pasta vadītājs radīs izeju no pasta graujoši negatīvas bilances, noslēdzot 2007.gadu? Vai Latvijas nodokļu maksātājiem jāuzņemas Satiksmes ministrijas pakļautībā esoša uzņēmuma finansiāla pabalstīšana ar vairāk kā 4 miljoniem latu, ja A.Šlesers kā atbildīgais politiķis ir pieļāvis šādu rezultātu? Ko pasts darīs tālāk, vai ir plāns un kāds ir plāns tā veiksmīgai finanšu darbībai turpmāk? Vai ministrs Šlesers uzņemas atbildību ne tikai par „Latvijas pasta” straujo lejupslīdi, bet arī par Valsts kontroles konstatētajiem pārkāpumiem gan ministrijas darbībā, gan ceļu apsaimniekošanā un uzturēšanā? Kur sākas ministra politiskā atbildība un kur beidzas A.Šlesera zināšana par to, kas notiek viņa pārvaldītajā satiksmes nozarē? Vai nav par daudz negatīvu rezultātu un negatīvu atzinumu par paveikto, lai turpinātu strādāt valdībā?

Raidījumā piedalīsies satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, Artis Kampars (JL), „Latvijas Pasta” ģenerāldirektors Ivars Krauklis, VAS "Latvijas valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Tālis Straume, Tehniskās Universitātes Ceļu, tiltu katedras profesors Juris Naudžuns, ceļu būves kompānijas SIA „ACB” ražošanas direktors Andris Lapsiņš, bijušais „Latvijas Pasta” valdes loceklis Aigars Krūms (līdz 2003.gada aprīlim) un Latvijas Pašvaldību Savienības padomnieks Aino Salmiņš.


Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

Partneri:



         Dalibnieki         


Autors: