Šeit pieejami „Kas notiek Latvijā?” vadītāja un redakcijas raksti saistībā ar raidījumā apspriesto vai citām aktualitātēm. 29.03.2024.
 
Pēc Valsts prezidenta uzstāšanās tautas sapulcē kontekstā ar iespējamo turpmāko politisko notikumu attīstību Latvijā īpaši izskan neapmierinātība ar Valda Zatlera izteikumu, ka „viens prezidents neko nevar izdarīt”. Jo tieši prezidents saskaņā ar konstitūciju taču var atlaist Saeimu. Tomēr šos Zatlera vārdus kombinācijā ar tekstu par to, ka „jārīkojas, kā rakstīts Satversmē”, ir vērts paanalizēt detalizētāk.
ha    11:07  |  05.11.2007.

pēdējais teikums kā reiz ir visa sāls. Tas, ka prezidents ir bailīgs, labi piesardzīgs spēlē viņam tikai par sliktu. Jo dažreiz ir jāpadomā, kas ir kaitīgāk Latvijas valstij - trokšņojoša balsošanas mašīna vai neizlēmīgs, bezideju prezidents.. Tomēr būs interesanti, kad LBAS savāks 10k parakstus, tālāk 1/10 vēlētāju parakstus un tad referendums. Ja tiek savākts kvorums, tad tiešām tiktu vaļā no viena ļaunuma - pāsreizējā parlamenta sastāva/proporcijām VAI prezidenta. Un ja atlaistu prezidentu (viņš to būtu pelnījis!), tad gribētos gan redzēt vai "koaļišņiki" uzdrošinātos vēlreiz doties uz zoodārzu! 

rītvakar    11:13  |  05.11.2007.

Opozīcijai tomēr iesaku atcerēties par prezidenta iemīļotās lasāmvielas 72.punktu - lielāko daļu likumprojektu var apturēt ar SC+JL 1/3 parlamenta balsu skaitu, un pēc šī punkta tad par to jāizsludina parakstu vākšana. Tādejādi jau mēneša laikā CVK būtu jāorganizē vairāki desmiti parakstu vākšanas un tad Zatleram zustu arguments, ka šis parlaments ir lemtspējīgs. Bet opozīcija droši vien vēl naivi cer tikt pie šī sasaukuma buljona kaula. 

un    11:25  |  05.11.2007.

neaizmirsīsim arī 39.pantu - "39. Viena un tā pati persona nevar būt par Valsts Prezidentu ilgāk kā astoņus gadus no vietas." Tātad atlaižot Zatleru, mēs varam atkal aicināt VVF par prezidentu. Skaisti un eleganti, pēc dažiem mēnešiem VVF varēs turpināt iesāktos darbus un Zatlers turpināt savu lielisko daktera karjeru. Miers valstī un visi laimīgi 

Ingus  ingus.paulauskis@inbox.lv  11:28  |  05.11.2007.

Labāk Zatlers nebūtu teicis runu Tautas sapulcē! Protams argumentēti ir viedokļi, ka šāda necieņas izrādīšana pret prezidentu, pārtraucot viņa uzrunu, ir zem katras kritikas, bet šoreiz tāda nekultulāra kliegšana bija vietā un īstajā laikā! Tik tālu jau mūsu valsts ir novesta, ka savādāk laikam jau nesaprot, ka nevar prezidentu ievēlēt zoodārzā, nevar diktēt visas valsts politiku viens "mākoņtēvs"! Bet pats labākais ka Kalvītis "Kas notiek Latvija?" tautai acīs skadīdamies var melot un smaidīt, ka viss tak ir kārtībā un ir bijuši TRĪS TREKNI GADI! Algas esot pieaugušas utt! Vai viņš zin cik saņem pārdevējs lielveikalā? Vai viņs pats būtu gatavs dzīvot mēnesī ar 220Ls algu? Pensionārs, konkrēti mans vectēvs, saņem pensiju 97Ls, ja viņam nebūtu meita un dēls viņu sen varēja abglabāt, jo cilvēks pat pie viss lielāka taupības režīma nevar izdzīvot ar tādu naudas summu! Malkas krava laukos maksā 60Ls, kravas visai ziemai vajag vismaz 2, ko nu? Vai nu ar tukšu vēderu un bez zālēm, bet siltumā un otrādi! Secinājums manos 25 gados, ka valsts ir novesta līdz "kliņķim", mani neinteresē visi ekonomiskie radītāji, "ikp" utt., man vajadzīgi konkrētas atbildes uz konkrētiem jautājumiem! Un viens no tiem - kad mans vectēvs varēs sākt normālu dzīvi, ja tagad viņam 72gadi?????? 

guga    12:22  |  05.11.2007.

Zatlers gaida vēl lielāku tautas atbalstu, jo viņam jau noteikti taču borē, ka visādi ārējie spēki to te organizē un zombē tautu. Lai viņu pārliecinātu, vajadzētu kādus 200 000 cilvēku reālu atbalstu. Otrs ceļš, saprotams ir referendumā atbalstīt grozījumus Satversmē, kas būtu pārliecinoši. Atbilde, ko meklē Zatlers ir matemātikā - cik daudz tautas viņu varētu atbalstīt, jo izgāšanās referendumā nozīmē pašam aiziet. JAutājums tāpēc ir Hamletisks: Būt vai nebūt Zatleram par prezidentu pēc referenduma? Bet ai kā taču gribās. Tāpēc būs vēl jāpārliecina kādu laiciņu un 10X lielāku atbalstu. 

Haralds    15:26  |  05.11.2007.

Es tomēr piekrītu Valdim- patreiz nav neviens tāds spēks, kas varētu līdzvērtīgi stāties pret patreizējo koalīciju. Jaunas saimas vēlēšanas varētu tikai nedaudz pārbīdīt krēslu samēru vienā vai otrā partijā. Paskatieties kautvai uz tiem, kas ar sajūsmu dod puķes Lembergam, tie par citu partiju pat nebalsos. Ieskatieties nesenā vēsturē- lai kā vēlēšanu laikā netika teikts, ka Kalvīša slavināšana un traktorista godināšana pa TV ir nelikumīgas, viņi dabuja pietiekami daudz balsu, tāpat jau vēlēšanu laikā par ZZS lokomotīve bija nepareizās pārmijās, bet ieguva pietiekamu balsu daudzumu. Lai ar kā tiek definēts, ka tautai ir dota iespēja izvēlēties, tā tiek iespaidota zemapziņas līmenī un nonākot pie urnām vairāk atceras buldozeru, nevis tā izraktos rakumus. Ja savulaik (ar kuriem tagad mēdz salīdzināt šos laikus), neatkarīgi no sociālās grupas, bija vienots mērķis- tikt vaļā no nevēlamas, svešas varas. Tad tagad nav tāda vienojoša motīva, ko varētu izteikt vienā lozungā. Arī lozungs "par tiesisku valsti" ir greizs lozungs aiz kura tiek paslēpts "da jebkas". Politiķu leksikā arvien biežāk parādās vārds "interpretācija", kas rezultātā noved pie tā, ka katrs tiesisko valsti interpretē pēc sava labuma. Un ja kas no viņa tiek prasīts vairāk, lūdzu: "tikai tiesa pateiks, kas ir pareizi". Ir jāizvirza blakus tiesiskumam arī skaidras un nelokāmas morāles prasības. Varam tulkot kā gribam Zatlera runu, bet es domāju, viņš ir pateicis savu nostāju jau ierodoties šai pasākumā, ko citi varas pārstāvji ignorēja. Ja arī viņš pateica mazāk nekā tauta laukumā no viņa prasīja, es viņu saprotu un atbalstu. Viņš parādīja savu nostāju. 

peteris    15:38  |  05.11.2007.

Pilniga taisniba Ingum - tada pasa situacija ir ari parejiem pensionariem, it ipasi neciesama ir stakes un parejo oranzo noziedznieku klaja nirgasanas par siem nelaimigajiem cilvekiem,nelaujot lietderigi izmantot soxciala fonda lidzeklus un turet rezerve gandriz miljardu latu ar ko aizlapit izlaupita pamatbudzeta caurumus. So naudu socialaja budzeta tacu iemaksaja musu tevi un vectevi un turpinam iemaksat mes, lai vini varetu dzivot cilvecigu dzivi. 

Ingus    16:16  |  05.11.2007.

Harald, nepiekrītu Tev nu nemaz! Kādu nostāju viņš parādīja? Daži teikumi, ka jālasa satversme, ka arī viņš grib tiesisku latviju? Smiekli nāk, pats visus šos gadus ņēmis aploksnes ar pamatīgām summām, nemaksājis nodokļos valstij , bet redz viņam esot nostāja! Es nekad neatbalstīšu prezidentu, kurš ir vienīgi un tikai šaha kauliņš Šķēkes organizētajā politikā! Mani vairs nekas nepārliecinās ka uz doto brīdi valstī politiku nediktē Šķēle! To tik vajag dabūt gatavu, reiz tirgoja rozes un braukāja ar žiguli un pēkšņi iekļūstot politikā, paliek par miljonāru! Pirmkārt jau ir vajadzīgs tautas vēlēts prezidents ar lielāku varu, nesaku ka jābūt visai varai viena cilvēkai rokās. bet nu tagad prezidentu turam kā sekciju istabā smukuma pēc un prezidents mums izmaksā milzum naudas! Īstenība var daudz spriest runāt, bet ir kaut kas jādara lietas labā un ir jāmaina parlaments un lai saprot ka nevarēs zagt un darīt kā grib un ko grib! Kāpēc Rīgā ir dārgākais tilts? Kāpēc Rīgā grib celt dārgāko gaismas pili? un tā tālāk šo sarakstu var turpināt! Šodien, paceļam sabiedriskajam transportam cenas ar 1.janvāri, bet algas aicinam iesaldēt, nu kas tas ir? Viena vienīga kļuda - iestāšanās ES, cenas tulīt jau būsam līdzvērtīgi ES cenām, bet algas, pakalpojumi, infrastruktūra, korupcija, tiesas utt! Šo sarakstu var minēt bezgalīgi! Es parasti nepiedalos šādos portālos ar publisku apspriešanu, bet nu mērs arī man ir pilns! 

anastasija    19:11  |  05.11.2007.

Man ir liels, liels prieks par to, ka tik daudzu cilveeku meers ir pilns. Ka patiesi cilveeku doma saak ko noziimeet, ka latvieshi nem atpakal savaas rokaas sev piederosho varu. Ilgu, ilgu laiku bija sajuuta kaa dziivojam taadaa kaa viltus demokraatijaa, kur cilveekiem ir dota aktiera loma - diskuteetaaju loma - valdiiba saka, juus runaajiet par sho, par to, izdiskuteejiet, un mees beigaas tomeer izdariisim kaa mums labaak. Muusu varas paarstaavji kluust piesardziigi saakot apzinaaties, ka tauta ir jaaciena!!! 

alias    08:43  |  06.11.2007.

Šo jautājumu vajadzētu pārfrazēt - ko prezidents GRIB izdarīt. 

Haralds    10:54  |  06.11.2007.

Ingus! Es redzu tu esi pirmais kas ir pilnīgi balts un bez vainas, ja vari mest akmeņus citiem. Ja tu esi tik balts, ka ne reizi neesi braucis tramvajā vienu pieturu bez biļetes vai kā citādi apgājis pastāvošos noteikumus utt, tad OK. Esmu saistīts ar celtniecības lietām. Kas tur darās- šausmas!!! Strādnieki prasa tūkstošus algas, bet tai pašā reizē nejēdz pie sienas pielikt taisni reģipsi un ieskrūvēt skrūves precīzi vietā. Droši vien tie, kas to prot arī strādā tai eiropā un par Latviju tiem uzspļaut. Mums pašiem pēdējo gadu desmitu kopš Godmaņa valdības pamazām ir mazinājusies interese par procesiem Saemā un Valdībā. Es nerunāju konkrēti par kādu personīgi, ja tu to tā uztver, Ingus, bet par vidējo kopējo noskaņojumu. Tiem tūkstošiem, kas tagad dzīvo Īrijā nav bijusi doma iet pie Saemas un prasīt darba vietas vai atlaist saemu, vieglāk bija iesēsties lidmašīnā un "Čau!". Tāda bija viņu attieksme pret to visu. Paši esam vairākas reizes virzījuši Šķēli augstos plauktos, tagad pēkšņi atjēdzāmies- blēdis!!! Kamēr viņš valdīja neviens negāja uz ielām un neprasīja, kur ir solītā laimīgā ģimene ar diviem bērniem! Vai "cars tētiņš" būs tas labais, kas noliks pie vietas sliktos bajārus? Mūžsens jautājums. Taču nē! Mēs varam prasīt tautas vēlētu prezidentu, bet vai tā būs īstā drape pret visiem blēžiem? Arī tad, ja tas būs tautas vēlēts prezidents, noteikti būs sava procedūra, kas būs jāpilda, lai atlaistu Saemu, tas nenotiks vienā dienā pēc 8 tūkstošu pūļa izsaucieniem. Tāpat būs vajadzīgs vismaz referendums. Ja tu, Ingus, noliksi prezidentam tagad uz galda referendumā paredzēto daudzumu parakstu par semas atlaišanu, tad vrētu sekot rīcība, citādi nē. Savādāk varbūt saema būs jāvēl ik pēc pusgada :-) Es joprojām saku, ka viņš izrādīja morālo stāju un bija kopā ar tautu tās sapulcē. Varbūt pateica mazāk kā gribētos, tomēr es to sapratu tā, ka, ja būs nepieciešamie paraksti un notiks referendums, viņš nostāsies tautas pusē! Ja viņš būtu bijis Kalvīša vai Šķēles pusē, tad nemaz nerādītos Rīgā tai dienā! 

Ingus    11:08  |  06.11.2007.

Harald, neesmu nekad pat vienu pieturu braucis bez tramvaja biļetes! Un vēlreiz saku, ka prezidenta parādīšanās tautas sapulcē, bija izspēlēts teātris! Kalvīti jau nekas vairs neglābs, tātad vismaz prezidentam jādabū tautas atbalsts! Par šķēlīstiem nekad neesmu balsojis! neatklāšu par ko balsoju, tas lai paliek manā ziņā! Un man nekad nav zudusi interese kas notiek parlamentā un valdībā! Ļoti cītīgi sekoju politiskiem notikumiem līdz jau sen! Piemēram "Kas notiek Latvijā" neesmu palaidis nevienu debati garām :) 

ķirsis    15:35  |  06.11.2007.

Prezidents viens var izdarīt tieši to pašu, ko mēs ikviens pa vienam, - neiet pret savu sirdsapziņu un veselo saprātu. 

Jēcis  none@none.uk  20:50  |  06.11.2007.

Grūti, jau vinjam iet! Ziniet radas ideja vienkārši kolosāla ideja vismaz man pašam tā šķiet. Jaunā ministru prezidenta kanditatūrai vislabākā kanditatūra būtu Lemberga kungs itkā ar kreisiem uzskatiem neaizraujas, cilvēki arī izskatās ciena, Ventspils arī izskatās visnotaļ pozitīvi. Vismaz ja tomēr viņš nau diez ko tīrs politiķis vismaz viņš klaji nemelo un neizturās tā itkā būtu pats gudrākais un pārējie (respektīvi tauta) priekš viņa neko nenozīmē kā dažiem labiem uz doto brīdi. Varbūt ir vērts pameiģināt ja jau mūms (laikam gan jāsaka kā tautai) tik ļoti patīk eksperimentēt trakāk jau nebūs. 

Anastasija    23:24  |  06.11.2007.

Harald, Jums nav taisnība par to, ka tiem, kas ir aizbraukuši, ir uzspļaut tam, kas notiek Latvijā. Tāpat arī jums nav taisnība par to, ka tas ir viegls solis, vienkārši tā lidmašīnā, čau - pamet visu un ar divsimts latiem kabatā sāc dzīvi no nulles zemē, kur Tu esi nekas.Daudziem tā nav vienaldzība, bet gan bezizeja. un te es nerunāju par piedzīvojumu meklētājiem. Runājot par valsts vēlētu prezidentu, liekas ka tā ir vēlviens aspekts cilvēku demokrātiskajā atmodā, cilvēki grib būt iesaistīti valsts politikas veidošanā un tāpat uzņemties atbildību, ja nu pieļāvuši kļūdu. Bet varbūt man ir pārāk idializēts skatījums uz latviešu tautu. 

J.  janis.lode@gmail.com  10:31  |  07.11.2007.

Jā, tiešām neaizmirsīsim arī 39.pantu. Tātad ja prezidents ierosina Saeimas atlaišanu pozitīvs rezultāts ir garantēts! 

Haralds    13:47  |  07.11.2007.

Anastasijai! Diez vai kāds Dublinā stipri interesējās, kā norit tautas sapulce Rīgā. Ja nu vienīgais ir izņēmumi, kas nav daudzskaitlīgi. Es pats esmu rāvies pat pa trim dažādiem darbiem un arī patreiz man ir "haltūras", kas man palīdz gan maizīti nopelnīt, gan sviestu uz tās uzsmērēt. Nekad neesmu gaudies, ka šodien nav darba, bet gājis un klauvējis pie dažādām durvīm, lai dabūtu to. Nekad neesmu teicis, ka es to nemāku, vai nevaru, esmu sēdējis caurām naktīm un mācījies- arī vēl joprojām mācos. Par savu darbu nekad neesmu kaunināts. **** Ingusam! ļoti labi, ka mūsu vidū vēl ir šķīsti cilvēki (piedod par ironiju), bet savis spriedumos vērtēju vairāk par vienu cilvēku- konkrēti tevi. **** Tos, kas gāja akli balsoja par Šķēli, nekas nevarēja pārliecināt par pretējo un tādi bija daudzi. Kā jau teicu, priekšvēlēšanās tiek izmantoti paņēmieni, kas darbojas uz zemapziņu. Iedomājaties tagad situāciju, ka mēs ievēlam prezidentu (es nesaku ka tā vajag) uz to pretendē divi- abi maz zināmi kadri, vienam ir nostāja, ka viņš ir tik balts, ka tikai vienīgais viņš var būt prezidents (varbūt tā arī ir) un reklamējas tā mēreni, otrs liek "uz visu banku"- Stendzenieks uztaisa reklāmu, ko rāda pa visiem TV kanāliem utt. Ir tikai divas iespējas minēt, kurš uzvarēs. Es lieku 95%, ka tas otrs. Ar to arī ir jārēķinās ne tikai prezidenta vēlēšanās, bet arī nākamajās Saemas vēlēšanās. Es dodu 75%, ka spēku samērs var palikt līdzvērtīgs. Ja nav iespējams kautko radikāli mainīt, tad vai tas process ir tā vērts? 

Pičuks    15:07  |  07.11.2007.

Prezidentam Satversme dod tiesības ierosināt atlaist Saeimu.Iemeslu ir pitiekami daudz-pozitīvisma kampaņas un līdzekļu pārtēriņš,drošības likumu maiņa,mēģinājums atstādināt Loskutovu,dīvainā prezidenta izvēle zoodārzā tajā pat laikā oficiāli apspriežot citas kandidatūras.Drošības likumu maiņa un Loskutova atcelšana tika atcelta sabiedrības spiediena rezultātā,tas viss norāda ka saeima patstāvīgi godīgi strādāt negrib un darbojas dažu indivīdu interesēs,tai ir vajadzīga pastāvīga sabiedrības uzraudzība.Atlaižot Saeimu Latvijas politikā jebkurā gadījumā būs nelieli uzlabojumi.Ja tauta nobalso par jaunu Saeimu tajā notekti netiks daži no šis usticību zaudējušās to pierāda 9.saeimas vēlēšanas-Baķka,Ūdre un citi.Ja tauta neatlaiž Saeimu mums ir cerība tikt pie prezidenta kurš netiek izraudzīts zoodārzā.Un beidzot bailes no ārkārtas vēļešanām disciplinēs Saeimu un valdību.Vēl kā iemeslus Saeimas atlaišanai aizmirsu jūrmalgeitu,digitalizāciju,apsūdzētu personu par ministru prezidentu,deputāti cietumnieki -tādi gadījumi var notikt tikai tādēļ ka deputāti jūtas ka viņi ir ievēlēti uz četriem gadiem un neviens viņiem neko nevar padarīt. 



Komentāri:       
Lai pievienotu komentāru, mājas lapas drošības apsvērumu dēļ, ievadiet zemāk attēlā redzamo 4 zīmju kodu. * e-pasts tiks uzrādīts pie komentāra

         Dalibnieki         


Autors: